tisdag 20 mars 2012

Problem och tacksamhet

Jag har ett problem. Mitt problem består av flera delar:
1. Jag orkar inte laga någon lunch och ta med mig till jobbet imorgon.
2. Jag har för kort lunch för att hinna åka och köpa något.
3.Till skollunch serveras köttgryta.
Alltså, vet jag inte vad jag ska äta till lunch imorgon...
Jag har ett stort glädjeämne; Ovanstående är mitt största problem idag. Med andra ord ett I-landsproblem,ett mycket litet problem...och jag är tacksam över de små, vardagliga problemen. Fast hur lätt är det att vara glad och tacksam jämt?

2 kommentarer:

  1. Hmmm, väntar med spänning vad det blev...Men köttgryta som är så gott?
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Total lycka! Hittade en burk med kättfärssås efter ännu en omgång "grävande" i frysen.

    SvaraRadera